Mezi zájemci o auto pojištění se velmi často setkáváme s názorem, že havarijní pojištění je zbytečné. A proto chtějí majitelé sjednat ke svému automobilu pouze povinné ručení.

Jaké jsou dva (tři) jejich nejčastější argumenty pro toto tvrzení?

  • 1. Jezdím opatrně.
  • 2a. Je to moc drahé.
  • 2b. Jiní řeknou, že je to zbytečně moc drahé. Ale jsou trochu uvědomělejší, a proto se v rámci povinného ručení alespoň nějak připojistí (např. střet se zvěří, živel nebo odcizení).

Odpověď na tyto argumenty nám přinesl sám život v podobě několika pojistných událostí, které nedávno naši klienti řešili:

Skutečný příběh číslo 1

Pojistná událost, při které se klient – velmi zkušený řidič – nevyhnul srážce se srnou, která mu zničehonic skočila do cesty. I když zareagoval velmi rychle, střetu nezabránil. Jezdí sice opatrně, ale jak vidíte, ani to nemusí v praxi stačit.

Srna vymrštěná tímto nárazem se překutálela přes přední kapotu, sklo a střechu. Výsledkem této kolize byly proražené oba chladiče, výměna kapoty, čelního skla, natahování karosérie na stolici a kompletní lakování. Jednalo se o dva roky starou Škodu Superb. Výsledek? Celková cena opravy se vyšplhala na 220 tis. Kč.

Skutečný příběh číslo 2

Jistě si mnozí z vás pamatují velké krupobití v červnu tohoto roku. Jiný náš klient jedoucí ve vozidle Renault Megane zastavil u cesty pod vzrostlým stromem, aby uchránil své vozidlo před poničením laku kroupami. Ty mu lak nezničily, ale jelikož se jednalo o prudkou bouřku se silným větrem, ulomená větev o průměru 15 cm mu způsobila škodu na vozidle v celkové výši 115 tis. Kč. Jezdit mohl sebe opatrněji, ale tomuto stejně nezabránil.

Toto jsou jen dva z mnoha případů pojistných událostí, které každoročně řešíme. Jak vidíte, to, že člověk jezdí opatrně, ještě neznamená, že se mu nemůže stát nějaká škoda na jeho vozidle.

A co argumenty s cenou havarijního pojištění?

Cena havarijního pojištění včetně povinného ručení a připojištění skel se u vozidel v aktuální hodnotě 200 až 250 tis. Kč pohybuje v závislosti na bezeškodní průběhu a místě trvalého bydliště pojistníka v rozmezí 6 až 8 tis. Kč ročně. Porovnejte si sami tuto roční investici s možnou výší škody na vozidle, která se hravě může dostat do řádu desítek i stovek tisíc korun.

A argument, že se stačí připojistit v rámci povinného ručení? Ano, to může stačit. Ale pozor, tato připojištění jsou však omezena limity maximálního plnění. Někde je maximální limit 50 000 Kč, u jiné pojišťovny může být 100 000 Kč. Ale jak vidíte na případech ze života, takový limit nemusí vůbec být dostačující!

Opravdu si stále myslíte, že havarijní pojištění je zbytečný nadstandard?

Sdílet příspěvek na: